郷に入っては郷に従え?

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デルタ航空 JFKのセキュリティはひどい。けれど仕方ない。この怒りをデルタ航空にぶつける

油断しておりました。

東京に戻って、luggageを開けようとすると、、、あれ、鍵が無い!これは、JFKのセキュリティーが開けて、付け忘れたか、、それとも、JFK-LAX-東京の経路で、無くなったか、、、、

無念。従前、スーツケースにビルトインされている鍵を壊されたので、それ以来、鍵は米国ではかけないようにしていたんですが、今回は外付けの鍵だったんで、多分、大丈夫だろうと、、、でも、駄目でした。

しかも、luggageの中身が荒らされておりまして、封筒に大事なもの(金券)を厳重に梱包して入れていたんですが、このパッケージを破られて、どこに行ったか分からないようになってました。。

これも、油断しました。まさか、パッケージを破壊するとは、、、

この怒り、セキュリティーに言っても無駄なんです。あの人たち、何でも出来る権利あるようです。「無くしただろう」とか、「壊しただろう」とか、言っても、「無くしてない。」「壊したのは仕方ない」というんですよ。

というわけでこの怒りをデルタ航空カスタマーサービスに伝達!

以下、回答あり。

Dear****,

Please accept our apologies for any inconvenience resulting from Delta’s recent mishandling of your baggage. We look forward to working with you to resolve this matter and you can expect to receive a substantive response regarding your settlement within 2-4 weeks. Please note that once a settlement has been approved, checks are sent under separate cover and may require an additional 7-10 business days to receive.

If your bag has not yet been located, it may take slightly longer to complete a thorough search for your baggage. When sending additional information, documentation, or questions regarding your claim, we kindly ask that you include the case number provided within this correspondence. Again, we apologize for the service failure you have experienced and will attempt to resolve this in a timely manner.

Thank you very much.

Sincerely,

Customer Care - Baggage

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これ決まり文句なんですが、後日結果をご報告します。鍵代20ドルとパッケージ代20ドルを請求しました。

さて、今日の動画。これまた笑ってしまいます。明日は我が身か、、

トリビアの泉 不良の彼氏を娘がつれてきたときの父親の対応